فردا چه میشود؟
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, توسط میلاد سهیلی |
اما روزي دوباره به سراغ درخت آمد 
 درخت سيب
 به پسر گفت :
« های ...
 بيا و با من
 بازي كن... » 
پسر جواب داد :
« من كه ديگر بچه نيستم
 
كه بخواهم با درخت سيب
 بازي كنم....»
« به دنبال سرگرمي هائی
 بهتر هستم
و براي خريدن آنها
پول لازم دارم . » 
 
درخت گفت:
« پول ندارم من
ولي تو مي تواني
 سيب هاي مرا بچيني
بفروشي
و پول بدست آوري. » 
  و با اضطراب سراغ درخت آمد ...
 پسر تمام سيب های درخت را چيد و رفت
سيبها را   فروخت و آنچه را که نياز داشت خريد
و ........
..
درخت را باز فراموش کرد ...   
و پيشش نيامد..
و درخت دوباره غمگين شد...
..

مدتها گذشت و پسر مبدل به مرد جوانی شد

 

 

« چرا غمگینی ؟ »
درخت از او پرسید :
« بیا و در سایه ام بنشین
بدون تو
 خیلی احساس تنهائی می کنم... »
 

پسر ( مرد جوان )

 

جواب داد :

 

« فرصت کافی ندارم...

 

باید برای خانواده ام تلاش کنم..

 

باید برایشان خانه ای بسازم ...

 

نیاز به سرمایه دارم ...» 

 

 
درخت گفت :
« سرمایه ای برای کمک ندارم ...
تو می توانی با شاخه هایم
و تنه ام ...
برای خودت خانه بسازی ... »
 

  پسر خوشحال شد...

... و تمام شاخه ها و تنه ی درخت را برید 

 

و با آنها ... خانه ای برای خودش ساخت ...

 

دوباره درخت تنها ماند

...

...

و پسر بر نگشت

...

...

زمانی طولانی بسر آمد

...

...

 پس از سالیان دراز...

 

در حالی برگشت

 

که پیر بود و...

 

غمگین و ...

 

خسته و ...

 

تنها ... 

 

 درخت از او پرسید :
« چرا غمگینی ؟
ای کاش می توانستم ... کمکت کنم ..

….  اما دیگر .... نه سیب دارم ....

 

نه شاخه و تنه

 

حتی سایه هم ندارم برای پناه دادن به تو ... 

هیچ چیز برای
 بخشیدن ندارم ... » 
 
 
 
 آن پسر آیا بی رحم و خود خواه بود ؟؟؟
؟؟؟
؟؟؟
؟؟؟
؟؟؟
؟؟؟ 
 نه . . . 
ما همه شبیه او هستیم
و با والدین خود چنین رفتاری داریم ...
؟؟؟ 
درخت همان والدین ماست
تا کوچکیم ...
دوست داریم با آنها بازی کنیم
...
تنهایشان می گذاریم بعد ...
و زمانی بسویشان برمی گردیم
که نیازمند هستیم
یا گرفتار 
برای والدین خود وقت نمی گذاریم ...
 
به این مهم توجه نمی کنیم که :
پدر و مادر ها همیشه به ما همه چیز می دهند
 
تا شاد مان کنند
و مشکلاتمان را حل ...
... و تنها چیزی که در عوض می خواهند اینکه ...
 *** تنهایشان نگذاریم *** 
 به والدین خود عشق بورزید
 فراموششان نکنید
برایشان زمان اختصاص دهید
همراهی شان کنید
شادی آنها
 شما را شاد دیدن است
گرامی بداریدشان
و ترکشان نکنید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.