فردا چه میشود؟
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, توسط میلاد سهیلی |

ضرب المثل "کبوتر با کبوتر باز با باز   کن همجنس با همجنس پرواز" در مورد عاشق و معشوقهای واقعا هماهنگ یا دوستانی که بنظر می رسد عقاید و سلیقه های یکسانی دارند بکار می رود. البته این ضرب المثل نیز وجود دارد "قطب های مخالف یکدیگر را جذب می کنند" خوب کدام یک از این دو ضرب المثل واقعیت را منعکس میکند؟ چه چیزی ما را به طرف دیگران جذب می کند: شباهت آنها به ما یا تکمیل شدن ما با آنها؟

شباهت" کبوتر با کبوتر باز با باز   کن همجنس با همجنس پرواز" 

تحقیقات بسیار متعدد و فراوان بارها قدرت شباهت را به عنوان عامل جذابیت نشان داده است. ما به طرف کسانی که واقعا شبیه ما هستند یا خیال می کنیم که به ما شباهت دارند جذب می شویم.

دانشجویان به طور کلی و خود به خود، هم اتاقیهایی را ترجیح می دهند که نگرش های آنها را دارند.

به نظر می رسد انچه در مورد روابط دوستانه درست است در مورد روابط عاشقانه نیز مصداق دارد، مردم یکدیگر را بر اساس اصل جورشدن انتخاب می کنند. انها تمایل دارند همسزانی انتخاب کنند که به خود آنها شباهت دارند. دوستان صمیمی و زوج ها تمایل دارند پیش از آنکه از نظر تواناییهای ذهنی به یکدیگر شبیه باشند، بیش تر از نظر جسمی و اجتماعی به یکدیگر شبیه باشند، بعلاوه زن و شوهرهایی که شخصیت های مشابه دارند نسبت به زن و شوهر هایی که شخصیت های خیلی متفاوت دارند شادترند.

ما اشخاصی را دوست داریم که به خود ما شبیه هستند، نگرشها، علایق و شیوه زندگی ما را دارند زیرا رابطه با آنها متعادل است بنابراین در مجموع به این نتیجه میرسیم که " کبوتر با کبوتر باز با باز   کن همجنس با همجنس پرواز"

مکمل بودن "قطب های مخالف یکدیگر را جذب می کنند" 

ایا درست است که همیشه به طرف کسانی جذب می شویم که به خود ما شباهت دارند؟ ایا کسانی که معتقدند قطبهای مخالف همدیگر را جذب می کنند به طورکامل در اشتباهند؟ نه همیشه، زیرا گاهی اتفاق می افتد که در بین دوستان و عاشقان به دنبال ویژگی هایی می گردیم که در خود ما وجود ندارد.

مثل کسانی که عزت نفس پاییین دارند، هرگز به طرف افرادی که مثل آنها هستند کشیده نمی شوند.

گاهی اتفاق می افتد که زوجها، از نظر منابعی که در اختیار دارند، آنچه می توانند عرضه کنند مکمل یکدیگرند. مثل یک زن جوان زیبا با یک پیرمردثروتنمند.


نظرات شما عزیزان:

mohsen
ساعت17:38---13 مرداد 1392
سلام عزیز خیلی وب قشنگی داری خداییش من که خیلی حال کردم خیلی مطالب جالبی داری و مطمئن باش بعد از این نظر مرتب میام و به وبت سر می زنم .... چون خیلی خوشم اومد

ببین عزیز غرض از مزاحمت اینه که می خوام ازت دعوت کنم بیای داخل سایت ما عضو بشی ... خب من ی توضیح مختصر درباره سایت بهت می دم !

ببین سایت ما ی انجمن تفریحی هست که تازه به راه افتاده و داره عضو های فعال جمع می کنه !داخل سایت ی جو صمیمی وجود داره و خداییش کاربرای خیلی خوبی هم داره ایشالا وقتی خودت اومدی می بینی من مطمئن هستم وقتی اومدی دیگه دلت نمی خواد از انجمن بری بیرون ...

این که میگم ی جو صمیمی داخل انجمن وجود داره بخاطر این هست که ما هر کسی رو اونجا ره ندادیم و این دعوت نامه واسه هرکسی فرستاده نمیشه .... راستی بیشتر اعضای سایت وبلاگ نویس هستن و شما با عضو شدن داخل سایت و گرم گرفتن با اونا می تونین آمار بازدید وبلاگتون رو دو برابر کنین !

ببین دوست گلم من مطمئن هستم که پشیمون نمیشی ... و اگه بیای عضو شی قدم رو جفت تخم چشممون گذاشتی ... ی چیز دیگه اگه شما داخل سایت فعالیت خوبی داشته باشین من خودم به شخصه شما رو کاربر فعال می کنم !!!

راستی اگه مارو قابل دونستی و خواستی عضو بشی در طی مراحل ثبت نام داخل کادر کاربر معرفی کرده اسم بنده ی حقیر رو بنویس (mohsen) با این وجود من می فهمم که دعوتم رو پذیرفتی ممنون دوست عزیز...

اینم آدرس سایت www.jahromia.ir/forum

منتظرتم از طرف مدیر سایت جهرمیا !


رویا
ساعت3:53---13 مرداد 1392
سلام.خسته نباشید.مطلب جالبی بود.به نظر منم هر دوتا ضرب المثل درسته
پاسخ:سلام مرسی، ممنون،لطف کردین سر زدین.


میثم
ساعت16:11---3 مرداد 1392
عالی بود.دمت گرم
پاسخ: Merci mimeza giyanagaM


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.